Loading...

Zmiana danych w okręgowym rejestrze lekarzy i lekarzy dentystów

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodzie lekarza (Dz. U. Nr 21, poz. 204 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz.U. 2009 nr 219 poz. 1708)
  • Ustawa z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz.U. Nr 60 poz. 636 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 139 poz. 883 z późn. zm.)
  • Uchwała nr 1/17/VII Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 13 stycznia 2017 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach przyznawania prawa wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty oraz prowadzenia rejestru lekarzy i lekarzy dentystów.

Opis procedury:
W przypadku:

  • zmiany imion i nazwiska,
  • zmiany obywatelstwa,
  • uzyskania prawa wykonywania zawodu w innym państwie,
  • uzyskania specjalizacji,
  • uzyskania umiejętności medycznej,
  • uzyskania stopnia naukowego,
  • należy podać: rodzaj, datę uzyskania oraz nazwę jednostki nadającej tytuł,
  • uzyskania tytułu naukowego – należy podać: rodzaj i datę uzyskania oraz nazwa organu nadającego tytuł,
  • zmiany nazwy, adresu miejsca pracy, numeru telefonu i faksu, numeru poczty elektronicznej, numeru statystycznego REGON oraz datę zatrudnienia od…- do…, stanowisko (dla każdego kolejnego zakładu pracy lub miejsca, poczynając od daty rozpoczęcia wykonywania zawodu),
  • uzyskania zezwolenia na wykonywanie praktyki lekarskiej,
  • rozpoczęcia przerwy w wykonywaniu zawodu,
  • zaprzestania wykonywania zawodu na czas nieokreślony,
  • podjęcia wykonywania zawodu,
  • przejściu na emeryturę lub rentę, datę przyznania, nazwę organu wydającego decyzję,
  • zmiany stosunku do służby wojskowej,
  • zmiany adresu zamieszkania, numeru telefonu i faksu, numeru poczty elektronicznej,
  • zmiany adresu do korespondencji, numeru telefonu i faksu, numeru poczty elektronicznej,
  • zmiany kodu jednostki terytorialnej dla celów statystycznych (NTS) – miejsca stałego zamieszkania,
  • uzyskania znajomość języków obcych i stopień ich znajomości,
  • podjęcia pełnienia funkcji w samorządzie lekarskim,
  • ukończenia wyższych studiów innych niż medyczne,
  • uzyskania prawomocnego orzeczenia sądu lekarskiego,
  • podjęcia przez okręgową radę lekarską uchwały o zawieszeniu lekarza/lekarza dentysty prawie wykonywania zawodu,
  • uzyskania prawomocnego orzeczenia sądu o zastosowaniu wobec lekarza środka karnego lub zapobiegawczego, zawieszenia go w prawie wykonywania zawodu,
  • śmierci lekarza,

na podstawie złożenia odpowiedniego dokumentu lub oświadczenia przez lekarza, danych uzyskanych z systemu PESEL, rejestru praktyk lekarskich, zarządzenia przewodniczącego okręgowej rady lekarskiej, prawomocnego orzeczenia sądu lekarskiego, aktu zgonu lub informacji systemu PESEL o zgonie, na podstawie decyzji przewodniczącego komisji ds. rejestracji dokonuje się zmian danych w okręgowym rejestrze lekarzy.

Wymagane dokumenty:

  1. dokument lub oświadczenie złożone przez lekarza/lekarza dentysty,
  2. informacja o zmianie danych z systemu PESEL uzyskana z Centralnego Rejestru Lekarzy,
  3. zarządzenie przewodniczącego okręgowej rady lekarskiej o terminie rozpoczęcia i zakończenia zawieszenia w prawie wykonywania zawodu,
  4. uchwała okręgowej rady lekarskiej o zawieszeniu prawa wykonywania zawodu,
  5. akt zgonu.

Formularze:
Brak wzoru

Opłaty:
Bezpłatne

Jednostka odpowiedzialna:
Komisja ds. rejestru i przyznawania prawa wykonywania zawodu

Miejsce załatwienia sprawy:
Okręgowa Izba Lekarska

Termin odpowiedzi:
Bezzwłocznie

Tryb odwoławczy:
Brak

Uwagi:
Dotyczy zmiany danych lekarza/lekarza dentysty objętych okręgowym rejestrem lekarzy.